10/24/2007

MAYALI POĞAÇA

Resimde o kadar net gözükmesede harika bir poğaça oldu portakal agacında görüp yazmıştım ilk denedigimde resmini cekememiştim simdide telefonla cektim.Maya konusunda başarılı olamayan ben bile bu poğaçayı yapmayı başardıysam herkes başarır gibime geliyor ve tazeliğini uzun süre korumasıda cabası.Bu ölçülerden iki tepsi çıkıyormuş ben yarım ölçü yaptım ama mini fırında 2 tepsi cıktı nerdeyse onu bile günlerce yedik eee evde iki kişi olunca yaptıgım hersey fazla geliyor gelen giden olursa o zaman anca yaptıklarım tükeniyor gelmezse yandık bitirene kadar gidip gelip ye :) (ben gidip biraz poğaça yiyeyim bari) MALZEMELER: 2 bardak ılık süt 1 bardak ılık su 1 bardak sıvı yağ 5 yemek kaşığı şeker 1 tatlı kaşığı tuz 1 paket instant maya iç malzemesi olarak peynir ve maydanoz üstü için 1 yumurta sarısı YAPILIŞI: Elimize yapışmayacak bir hamur hazırlayıp 10 dk mayalandıralım iç harcımızı hazırlayalım. Masa yada tezgahı yağlayıp hamurumuzu 5 parcaya bölelim her birini 30 cm acıp sigara böreği gibi 8'e bölün iç harctan koyup yine sigara böreği gibi sarın fırın tepsisine koyup 45 dk mayalandırın yumurta sarısını sürüp 160 derecelik önceden ısıtılmış fırında üstü kızarana kadar pişirin.. AFİYET OLSUN

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevimcim yeni bloğun hayırlı olsun headerına da bayıldım canım. Muckk

Adsız dedi ki...

merhabalar

peynirli poğaça için 5 yemek kaşığı şeker biraz falza değil mi? beni bu konuda aydınlatırsaniz sevinirim. ellerinize sağlık kolay gelsin.

şebnem

Adsız dedi ki...

merhaba, ben gerçekten beceriksiz biriyimdir fakat bu tarif kesinlikle kusursuz :) şuan aklımdan zorum olmalı ki gecenin 03:30'u olmasına ragmen denemekten kaçınmadım ve sonuç mükemmel... kesinlikle denenmesi gereken bir tarif, ben çok begendim ve herkesin begenecegini tahmin ediyorum... afiyet olsun... iyi geceler...

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar mayalı poğaçanın birkaç püf noktasına değinmek istiyorum evvela hamurunuz pişmeden önce mayalanmalı yaklaşık 30 d.k eğer çok mayalandırırsanız fırına attığınızda hamur çöker ikinci püf nokta ise kışın yapmak isterseniz mayayı biraz daha fazla koymalısınız çünkü yazın hamur daha çok mayalanır afiyet olsun...