2/10/2008

CHEESCAKE'İN PASTA HALİ VE TARİF

Uzun süredir tarif ekleyemedim çünkü artık
çalışan biriyim bütün gününü pc başında geçiren ben fırsat bulup bloga giremiyorum.
Beni yorumlarıyla yalnız bırakmayan tüm dostlara çok teşekkür ederim .
Nihayet artık bir düzene girdim ve inşallah bundan sonra daha sık tarif ekleyeceğim.
İş arkadaşım sevgili Şule 'de (şefim olur kendisi) izin verirse şeker hamurundan yaptığı çalışmalarada yer vereceğim.
Daha önce New York (fırınlanmış)tarzı yaptığım cheescake i
canım yeğenim Hayat'ımın doğum gününde tekrar yap dediler
bende bunu pasta şekline nasıl dönüştürebilirim diye düşünmeye başladım
haliyle güzelim cheescake in çöpe gitme ihtimalide oldukça yüksekti
ya da oturup tek başıma yiyecektim ama ortaya oldukça
şık ve tadına tat katılmış bir pasta çıktı
MALZEMELER
2 paket eti burçak (ben tabanını kalın yaptım siz isterseniz 1.5 paketten yapabilirsiniz
100 gr tereyağı
3 paket krem peynir (dia kullandım)
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2 yumurta
200 ml. bir küçük kutu sıvı krema
3 çorba kaşığı un
1 limon suyu ve rendesi
YAPILIŞI
Öncelikle fırınımızı 200 dereceye getirip ısıtalım. 20 cm'lik kelepçeli bir kalıbın her yerini alümunyum folyo ile saralım. Bisküvileri rondodan geçirelim. Tereyağını eritip rondodan geçirdiğimiz bisküviyle iyice karıştıralım. Kalıba bastırarak yayalım buzdolabında bekletelim.Yumurta ve şekeri mikser ile iyice çırpalım. Vanilyayı katıp tekrar çırpalım. Unu ekleyip tekrar çırpma işlemine devam edelim. Krem peynirler hariç diğer malzemeleride katıp çırpalım. En son peynirleri ekleyip homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım.Buzdolabındaki kalıbı çıkarıp hazırladığımız karışımı bisküvilerin üzerine dökelim. Önceden ısıttığımız fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirelim.Piştikten sonra tezgahta soğutalım buzdolabında 1 gece bekletelim yada en az 7-8 saat bekletin.
Gelelim benim bunu pasta haline getirdiğim şekline,
1 kutu krem şantiyi 1 su bardağı sütle koyu kıvamda hazırladım bir gece bekletilmiş cheescake i
krem şantiyle sıvadım üstüne frambuaz ve dilimlenmiş muzla kapladım, tart jölesine kırmızı gıda boyası katıp hazırladım yanlardan hafif akacak şekilde pastanın üstüne yaydım ve ortaya cheescake patası çıktı limonla kremşantinin birleşimi çok hoş oldu bence denemenizi tavsiye ederim .
AFİYET OLSUN

9 yorum:

Adsız dedi ki...

slmlr ben aranıza yeni katıldım siteniz çok güzell olmuş ayriyetten cheescakeniz de çok mükemmel olmuş süperr görünüyo elinize sağlık bana da beklerim (papatya68'in yiğeniyim) sevgilerr...

Adsız dedi ki...

merhaba ellerinize saglik cheesecake seven biri olarak enfes gorunuyor guzel bir hafta dilerim sevgiler

Adsız dedi ki...

CHEESECAKE YANLIŞ YAZILMIŞ YAZIM HATASI VAR.....

Adsız dedi ki...

ÇOK GÜZELLER HEPSİ. İNSAN BAKTIKÇA İŞTAHA GELİOR HEM YEMEK HEM YEDİRMEK İSTİOR BÖYLE GÜZEL Bİ SAYFANIZ OLDUĞU İÇİN SİZİ TEBRİK EDİOERUM BAŞARILAR

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis görünüyor bu en pasta hali cheesecake
ellerinize sağlık.

hdidem95 dedi ki...

merhabalar tesadüfen geldim sayfanıza cheescakek nefis olmuş ellerinize sağlık sevgiler

marajaha dedi ki...

kız arkadaşımın doğum günü için az önce bu pastayı hazırladım o kadar seçenek içerisinden sizi tercih ettim umarım herşey güzel olur.. teşekkürler tarifiniz için..

Adsız dedi ki...

en son limon geçmiş hangi aşamada limon kullanılmış anlayamadım,malzeme listesindede limon geçmiyor ayrıca...

Keyfi Pasta by S & G dedi ki...

Gecenin tam 2.23 ünde midemdem gurultular gelirken karşılaşıyorum bu görüntüylee :(( harika görünüyor ..en kısa zamanda deneyip tadı hakkındaki yorumumuda bırakıcam.. Kolay gelsin..
Sevgiler...