3/02/2007

ELMALI KURABİYE

MALZEMELER: 1 paket margarin oda sıcaklığında 1 yumurta 1 paket kabartma tozu 1 paket vanilya 2 çorba kaşığı süt yada yoğurt 1/2 su bardağı pudra şekeri (hamur için) 1 su bardağıda üstü için aldığı kadar un İç Malzemeleri: 3-4 adet elma 1 çorba kaşğına yakın tarçın 1 su bardağı ceviz 2 çorba kaşığı sıvı yağ 3-4 çorba kaşığı şeker YAPILIŞI: İlk önce elmaları soyup rendeliyoruz, tavaya koyduğumuz sıvı yağın üstüne ekliyoruz şekeri,tarçını ekleyip suyunu çekene kadar kavuruyoruz, cevizide ekleyip biraz daha kavuruyoruz soğumaya bırakıp hamur yapımına geçiyoruz... Tüm malzemeyi hamur yapım kabına alıp yoğuruyoruz kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz. yumurta büyüklüğünde parçalar alıp elimizde yuvarlak olacak şekilde (çay tabağından biraz büyük) açıyoruz ince bir hamur oluyorama delinmemesine dikkat edin. Hazırladığımız içten bolca koyup kapatıyoruz kapattığımız kısım alta gelecek şekilde yağlanmış tepsiye diziyoruz. 170-180 derecelik fırında üstü pembeleşene kadar pişiriyoruz. Fırından alıyoruz soğuduktan sonra üstüne pudra şekerini eliyoruz ... AFİYET OLSUN

10 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bir tarif bayıldımmmmmmm

Adsız dedi ki...

çooooooook güzel görünüyo hemen deniycem ama margarin biraz canımı sıktı... söylemeden edemedim. Eeeee 9 ay hamilelik lohusalık emzirme derken tam 70 kiloyum. 1 yılda 12 kilo aldım. Ama bunu çok canım çekti ellerinize sağlık.

KURABİYE EVİ dedi ki...

sevgili papaya bebiş beslenirken kendini ihmal etme bi kereden bişi olmaz :) umarım en kısa zmanda istediğin kiloyada ulaşırsın

bebişi ve seni öpüyorum

KURABİYE EVİ dedi ki...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

Unknown dedi ki...

slm ben kocaeliden ipek.eşim elmalı kurabiyeyi cok seviyooo..Bu tarifinizi görür görmez hemen denedim ve cok begendi tabikide bende.gönlünüze saglık...

Adsız dedi ki...

görünüşü güzele benziyo tadı nasıl olur bilmem çünkü içine sıvı yag konuluyor ne alakaysa neyse yinede yapanın ellerine saglık o kadar zahmet cekmiş ama eminim ben yapsaydım cok güzel olurdu.

Adsız dedi ki...

süper görünüo yaaa ztn yapıcm hemen ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

ÇOK TEŞŞEKÜRLER.. BU PASTA YI BİR YERDE YEDİİM ÇOK BEGENMİŞ TİM..TARİFİNİ ARIYOODUM SİZDE BULDUMM..HERKEZE ÖNERİYORRUMM.. ÇOK LEZZETLİ OLUYOO ÇOK TEŞŞEKÜRLER...

Adsız dedi ki...

YAPTIM AMA HAMURU BİRLEŞTİREMEDİM ÇÜNKÜ MAKİNE YOĞURDU BEN DE İÇİNE 2 1 KAŞIK YOĞURT KOYDUM AMA KOYMASAM DAHA İYİ OLCAKMIŞ, ZENCEFİL VE TARÇIN MÜKEMMELDİ, TEŞEKKÜRLER EMEĞİ GEÇEN HERKESE

Adsız dedi ki...

BAYILIRIMMMMM ELMALI KURABİYEYE OLSADA YESEMMMMMM:)