10/03/2007

SEFTALİLİ TART

Uzun bir ardan sonra nihayet dönebildim biraz ara vereyim evimi taşıyım tatile cıkayım derken bayağı ara vermişim.O kadar cok tarif birikti ki begenize sunacak umarım onlarla arayı kapatırım.Bu arada yorumlarıyla yalnız bırakmayan tüm dostlarıma çok teşekkür ederim. En son çikolatalı tartla ara vermişim dönüşümüde tartla yapayım dedim ee tatlı yiyelim tatlı konuşalım dimi ama :) (Bu arada bu kacıncı yazışım bilmiyorum iki kelime yazıyorum şifre gir diyor ne olmuş ben yokken bu blogcuya ) Tart hamuru artık benim için klasikleşen Dorie Greenspan’e ait fakat bu sefer zencefille tarçında ekledim iyide yapmısım tadı harika oldu.Ramazandada yiyebilecegimiz hafif bir tatlı tavsiye ederim...
MALZEMELER:
1 1/2 su bardağı un
1/2 su bardağı pudra şekeri
1/4 çay kaşığı tuz
125 gr tereyağı
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığına yakın zencefil
yarım çay kaşığı tarçın
KREMA MALZEMESİ:
250 gr süt
1 çay bardağı toz şeker
1/2 çay bardağı un
1 tatlı kaşığı buğday nişastası
3 yumurta sarısı
1 çay kaşığı vanilya
ÜST MALZEME:
4 adet soyulmuş şeftali yada başka bir meyva
1 paket dr oetker tart jölesi
YAPILIŞI:
Fırını önceden 190C de ısıtın. Mutfak robotunda unu, şekeri ve tuzu karıştırın.Küçük küçük kestiğiniz soğuk tereyağını ekleyip tekrar karıştırın, yumurta sarısınıda ekleyip biraz karıştırın. Hafif unladığımız bir yağlı kağıdının üzerine hamuru döküp yuvarlak bir hale getirip yada streçfolyoyla sarıp buzdolabında 1 saat dinlendirin. 28 santimlik bir tart kalıbını tereyağlayıp bu hamuru ortasına koyun ve parmaklarınızla kenarlarına ve tabanına eşit şekilde yayın. Aluminyum bir folyoyu tart hamurunun üzerine serip nohutları tepesine yerleştirin ve fırına verin. Bu şekilde 15-20 dakika pişirdikten sonra nohutları ve folyoyu kaldırıp 8 dakika daha pişirin. Fırından çıkarıp soğumaya bırakın. Kremasınıda puding gibi hepsini karıştırarak pişirin ocaktan alıp sürekli karıştırarak sogutun.Sogumus olan tart hamurunun üstüne yayın.Üstünede dilimlediğimiz şeftalileri dizin.Paketin üstünde tarif edildiği gibi tart jölesini pişirin şeftalilerin üstüne dökün sogutup servis yapın.
AFİYET OLSUN

1 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,

bu nohut nedir allasen,