10/30/2007

FINDIKLI KURABİYE

Bir kaç gündür annem şehir dışında oldugu için ikiye bölünmüş durumdayım

evde yemek yapıp birde hergün babamlara gidip yemek yapmak zorundayım.

Kendimi aşçı gibi hissediyorum birde buna bitmek bilmeyen

abur cubur yaparmısın talepleri eklenince ne yapacagımı şaşırdım.(erkeklere göre hamur işlerinin adıda buymuş :) )

Canım annem ne kadar çok sorumlulugu varmış megerse hepimize birden nasılda yetişiyormuş degerini bir kez daha anladım

Allah yokluklarını göstermesin.Sözün kısası bu harika kurabiyeyide

abur cubur talebi üzerine yaptım bunada pek abur cubur denemez başlı başına bir yemek gibi...

Genelde bu kurabiyeyi dostlarıma giderken yapıyorum gerçekten mükemmel, fındık severlerin

hiç düşünmeden denemeleri gerek un kullanılmadığı için baskın bir fındık tadı var şiddetle tavsiye edilir .......

MALZEMELER:

2.5 su bardagı toz fındık(ilave yapılabilir)

1 su bardagı pudra şekeri

1 çorba kaşığı sıvı yağ

2 adet yumurta akı

1 tatlı kaşığı kako

üstü içinde pudra şekeri

YAPILIŞI:

Toz fındıgı kabımıza koyup ortasını acıyoruz tüm malzemeyi koyup yoğuruyoruz.

Hamurun kıvamı biraz sert olacak yumuşak olursa biraz daha toz fındık ilavesi

yapabilirsiniz.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp

yuvarlıyoruz pudra şekerine bulayıp tepsiye diziyoruz

170 derecelik ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN....

10 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık,çok güzel olmuştur eminim...Sevgiler.....

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık çok lezzetli olmuştur,içindeki fındıklar harika bir lezzet katmıştır kurabiyelere.


sevgiyle kal...

Adsız dedi ki...

Merhaba.Bloğun hayırlı olsun.Evet katılıyorum Allah annelerimizi başımızdan eksik etmesin.Kurabiyeler nefis görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler

www.annemmutfakta.blogcu.com

canan kufer dedi ki...

merhaba sevgili kurabiye evi,

bende iade-i ziyarete geldim ve blogunuz hayirli olsun. kurabiye tarifini de cok begendim, en kisa zamanda denemek isterim...

canan

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Kurabiyeler blog ismine yakışır şekilde olmuş çok şekerler :) Eline sağlık denenecekler arasına alındı bile sevgiyle
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

keskinli dedi ki...

selamlar
kurabiyeler enfes olmus ellerinize saglik görüntüde harika

Adsız dedi ki...

merhaba fındıklı kurabıye tarıfınızı denemek ıstıyorum lakın malzemelerın ıcınde un olmamamsı benı tereddute dusurdu malzemelerın eksık yazılmıs olacagına da ıhtımal veremedımbenı bu konuda bılgılenedırırsenız sevınırım... ellerınıze saglık...

Adsız dedi ki...

YHANE BeNcE kEsİnLiKlE YpMaDaN YoRuM yPmYnnnn AaAaAaA AMA yApIn ÖlE kOnUSUN,

Unknown dedi ki...

ayyy işte bu tarifi arıyordum=)
daha önce bi teyze vermişti bu tarifi ama kaybolmuştu ve sonunda buldum çok güzel bir kurabiyedir bayılıyorum bu kurabiyelere hemen yapıyorum:D