10/31/2007

KAKAOLU KURABİYE

Sizde canı sıkıldıgında hamur işi yapanlardanmısınız bilmem ama
benim canım sıkıldıgında ya evdeki esyaların yerini degiştiririm yada
hamur işi yaparım .Dünde öyle sıkkın bir anımda bu kurabiyeyi yaptım
uzun süredirde kakaolu kurabiye yapmadığımı farkettim.Kurabiye evi olupta listede kakaolu kurabiye olmazsa olurmu olmaz tabii.Biz evde iki kişi olduğumuz için genelde yarım ölçü yapıyorum dalgınlıkla tam ölçü yaptım ve bugünde eşimin evde olmasından dolayı hemen hemen hiç kalmadı (kendisi kurabiye canavarıdırda ). Üstüne bitter çikolata eritip koydum ama bir daha ki sefere çikolatayı içine koymayı düşünüyorum çünkü tadı aynı biskrem
gibi oldu onuda denediğimde yazarım, siz benden önce denerseniz benide bilgilendirirseniz sevinirim.....
MALZEME:
1 adet yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket margarin
1 paket kabartma tozu
4 tatlı kaşığı kako
aldığı kadar un
yarım tatlı kaşığı zencefil (tarifin orjinalinde yok ben kullandım)
YAPILIŞI:
Yumurtayı, pudra şekerini, margarini, zencefili,kabartma tozunu ve aldıgı kadar unu
bir kaba koyup yoğuruyoruz.Malzemeler özleşene kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğuruyoruz.Hamuru 2 eşit parçaya bölüyoruz.Parçalardan birine 4 tatlı kaşığı kakao ekleyip
kakao her yerine gelecek şekilde iyice yogurun.Her iki çeşit hamurdan birer parça alıp birlikte yuvarlayın, yağlanmış yada yaşlı kağıt koyduğumuz tepsiye dizin.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 20-30 dk pişirelim ...
AFİYET OLSUN

15 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba kurabiyeniz cok nefis görünüyor elinize saglik. yorum yapmadan gecemedim . iyi aksamlar.

Adsız dedi ki...

kesinlikle beni anlamışsın ne zaman sıkılsam delirsem mutfakta bir deneme yaparım sanırım bu benim stres atma yolum bazen k, bu son zamanlarda hep oluyor sürekli yapar yerim ve oldum bir dünya
kocaman sevgiyle ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım kakolu çok severim bende

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler harika olmuslar,ellerine saglik canim.

Adsız dedi ki...

al benden de o kadar denır ya bendenmı bahsedılıyor acaba dedım bır an:)) bu arada elerınıze sağlık..

sevgıler
fıdan

Yaren dedi ki...

Cok güzel görünü,lezzetlide olurlar.Annem yapar bazen bize.Ellerine saglik.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sitenin yeni şekli çok güzel olmuş. Hayırlı olsun. Sevgiler

Tijen dedi ki...

Evet evet sıkıldığında mutfağa girip hamurla oynayanlardanım ben de. Olmadı makarna yaparım...

Adsız dedi ki...

Ben deee bende ..

canım sıkkınsa hamur mıncıklamak gibisi yok ...

Ellerinize sağlık kurbişler nefis...

Sımmsıcak sevgiler...

Bu sırada sayfanıza yeni yazı eklediğinizde yazınızın başlığını sayfamdaki blog manşete eklerseniz diğer blogcu dostlarda sizin yazı eklediğinizden haberdar olacaklardır. Sizi blog manşetde görmek beni sevindirecek.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

bende yaptım. çok lezzetli tavsiye ederim

Adsız dedi ki...

Ayyyy ne kadar sevindim anlatamam bu tarifi görünce. Fotoğrafı görünce hastası olduğum bu kurabiye için Trize'nin kapısını aşındırıyordum. Nekadar güzel kurabiyeleri var anlatamam...Ama artık ben de yapacağim , ben de:)) ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

KURABİYENİZ ÇOK LEZZETLİ BU TARİFİ GÖNDEREN KİŞİ YE TEŞEKKÜR EDERİM....

Adsız dedi ki...

bende bugün kurabiye yapıcaktım kaç saattirde kurabiye tarifi arıyorum ve bunu yapmaya karar verdim resme göre güzele benziyor ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

evet kesinlikle bende canım sıkıldığında evdeki eşyaların yerini deiştiririm yada hamur işi yaparım:))

Betül DANIŞ dedi ki...

Merhaba,
Amerikada bulunuyoruum,oyle ozledim ki Turk tatlarini..Tarifinizi az once denedim.Cok lezzetli herseyi kivaminda.
Tesekkurler