10/03/2007

QİCHE Ispanaklı Kiş

Etkinlik için ıspanak geçerlimi bilmiyorum ama hasta yatağımdan kalkıp ancak bunu yapabildim. Aslında bir sürü ot tarifi hazırlamıştım ama mevsimdenmidir nedir bilmem otların hiçbirini bulamamış eşim kesin işinede öyle gelmiştir otu salata haricinde hiç sevmezde!Bunun hesabıda ayrıca sorulacaktır :)) Ot-ye etkinliğine kafa patlatırken hastalığımdan dolayı birden sağlıklı yaşam için kolları sıvadım ve ben onu bırakmak istesemde o beni bırakmayan sigarayıda bırakmaya karar verdim ve verdirttim(zorlamayla ne kadar basarılı olur bilmiyorum).Kendi irademizin yeterli gelmeyeceğini düşünüp ilk önce kobay olarak eniştemi (ablamın eşi) gönderdiğimiz merkeze gitmeye karar verdik 1 haftadır içmiyor olması deneyimizi dogruladı :))Bize dua edinde arkadaslar bunu basarabilelim, sanırım son zamanlarda istediğim tek sey sigarsız saglıklı bir yaşam.Sonuçları yarından sonra bildirim ki belki örnek olur ve bir çok kişi bir atılım yapar.İlk sağlıklı yaşam atılımı yapayımda tarifi yazayım hamurişi ne zamandan beri sağlıklı olduysa :)))Sevgili Asya'ya etkinlik için kolay gelsin dileklerimi iletiyorum...
ISPANAKLI KİŞ 125 gr. margarin veya tereyağ
1 yumurta sarısı
tuz bir tutam şeker
yarım çay bardağı soğuk su ile hamur yapıp buzluğa atalım 30 dk bekletelim.Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtalım
ÜSTÜ İÇİN:300-400 gr ıspanak 100 gr beyaz peynir 1 yumurta sarısı 1 kutu süt kreması karabiber tuz bir tutam köri
Ispanagı 15 dk haslayalım süzgeçe alıp sogutalım peyniri katıp ezdirelim kremayı ve diger malzemeleride katıp karıştıralım. Hamuru un serptiğimiz tezgahta acalım 1-2 cm kalınlıgında hafif yağladığımız tart kalıbımıza serelim kenarlarını yukarı doğru kaldıralım.Bir kaç yerinden delip 20 dk pişirelim.Çıkarıp harcı yayalım tekrar fırına verip 30-35 dk daha pişirelim. AFİYET OLSUN

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
ıspanaklı kiş nefis olmuş ellerine sağlık canım ...
Çok geçmiş olsun dicem ama geçmiştir artık demi :)
Sevgiler........