3/17/2007

ZENCEFİLLİ KEK

Hafta sonu için güzel bir lezzet olduğunu düşündüğümden, gözlerimin kapanmasına ve ateşimin 39 derece olmasına aldırmadan 2 gün önce yapmış olduğum bu tarifi eklemek istedim.Uzun süre önce Burcu'nun bloğundan alıp yapılacaklar listesine eklemiştim ve yapmak için bu kadar geç kalmış olmama hayıflandım doğrusu. Burnumun tıkanıklıktan hiç bir koku almamasına rağmen evi saran zencefil ve tarçın kokusunu almamak mümkün değil gerçekten muhteşem. Daha uzun uzun yazmak isterdim ama malesef bitkin bir durumdayım kafam laptopun üstüne düşmeden tarifi yazayım bari. (bende kısacık yorum gibi yazmışım canım) Sizlere güzel bir hafta sonu diliyorum.....
ZENCEFİLLİ KEK 4 YUMURTA 1.5 SU BARDAĞI UN 1 SU BARDAĞI ŞEKER 1 SU BARDAĞI SÜT 1 SU BARDAĞINDAN 2 PARMAK EKSİK SIVIYAĞ 1 PAKET KABARTMA TOZU 1 PAKET VANİLYA 1 ÇAY KAŞIĞI TARÇIN 2 ÇAY KAŞIĞI ZENCEFİL 2 SU BARDAĞI CEVİZ (BEN FINDIK KULLANDIM)
YAPILIŞI: Ön hazırlık olarak fırınımızı 180 derecede ısıtmaya başlayalım, kalıbımızı yağlayıp bir kenarda bekletelim. Yumurtaları,şekeri ve vanilyayı 10 dk çırpalım. Ayrı bir kabın içine unu,tarçını,zencefili ve kabartma tozunu eleyerek karıştıralım. Yumurtalı karışımın içine sütü ve yağı katıp 2-3 dk çırptıktan sonra unlu karışımıda ekleyip 5 dk daha çırpıyoruz. Cevizide ekleyip tahta kaşıkla karıştırıp kalıbımıza döküp 1 saat pişiriyoruz. Pişirme süreleri fırına göre değiştiğinden kürdan testini uygulamakta fayda var. Soğuduktan sonra kalıbımızdan çıkarıp servis yapıyoruz. Ayrıca ziyaretlerinizde güzel bir hediye seçeneğide olabilir. AFİYET OLSUN

7 yorum:

ozlem dedi ki...

evde taze zencefil var, rendeleyerek kek için kullanabilirmiyim, tarif için teşekkürler

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda denemek istiyorum kekte hiç kullanmadım merak ediyorum paylaşım için tşkler...

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda denemek istiyorum kekte hiç kullanmadım merak ediyorum paylaşım için tşkler...

Adsız dedi ki...

en kısa zamanda denemek istiyorum kekte hiç kullanmadım merak ediyorum paylaşım için tşkler...

nimet dedi ki...

daha once hıc zencefıllı kek yapmamıstm.tarıfınıze gore yaptım superrr hatta super otesı oldu herkes cok begendı emegınıze saglık.tarıflerınızı bızlerle paylastıgınız ıcın coook tsk ederımm.hersey gonlunuzce olsun

Adsız dedi ki...

un daha fazla olmalı, denedim.

sonuç lezzetliydi:) teşekkürler

Adsız dedi ki...

az önce yaptm sonuç berbat...