3/13/2007

SPİDERMAN PASTASI

Bu haftaya güzel bir doğum günü partisiyle başladım ve aynı hızla devam edeceğe benziyor herkes mart ayındamı doğmuş anlayamadım. Ben mart ayını hep kedilerle bağdaştırdığımdan mı ne (bu aylarda benim biricik kedime bir haller oluyorda) doğum günü fasıllarını hep atlamışım :)) Neyse ilkini bu akşam kutladık ve ben resimleri hemen koymak için gecenin bitmesini bekleyemedim.Canım yeğenim ESAD'ımın (eşimin yeğeni) 8.yaş gününü kutluyorum ve çok çok öpüyorum şansı hep açık olsun mutlu ama hep mutlu olsun inşallah.Canım elticiğim bize harika şeyler hazırlamış kereviz salatası, pırasalı börek ve pufidik poğaça (hayatımda yediğim en güzel poğaça diyebilirim en kısa zamanda tarifleri eklerim) annemin (kayınvalidem) yaptığı arap dolması. Bende söz verdiğim gibi spidermanli pasta yaptım. Öncesinde ne kadar korksamda harika bir şeker hamuru çalışması oldu bende daha önceki yaptıklarıma başka bir isim aramaya başladım :)) Pandispanyayı bir gece önceden hazırladım yarım ölçü çoğaltarak 26 cm kelepçeli kalıba uyarladım ha iyimi yaptım bilmem ama pasta 20-25 kişilik oldu :)) (sebil gibi ye ye bitmez bu pasta) Elticiğim herkese paket yapayım götürün desede pasta sebiliyle başbaşa kaldı ne demiş bir Türk büyüğümüz -ekmek bulamıyorsanız pasta yiyin- hehe tamda bu duruma uygun bir söz oldu :)) Haftanın ilk pasta tarifini yazayım artık yoksa öteki doğum günleri pastasız kutlanacak :)) Pandispanyayı 3 parçaya böldüm aralarını şekerli süt birazda granül kahveyle ıslattım hazırladığım kremadan bolca sürüp üstüne fındık krokan, muz ve damla çikolata koyup katları oluşturdum Pastayı ince bir tabaka krem şantiyle sıvadım ve şeker hamuruyla kapladım. Spiderman yapmam bayağı zor olacağı için 40 gr benmari usülü eritilmiş bitter çikoltayla sadece örümcek ağı yaptım ve üstüne spidermani oturtturdum. PANDİSPANYA TARİFİ: 5 yumurta 5 kahve fincanı şeker 5 kahve fincanı un 1 paket kabartma tozu yumrtaları ve şekeri şeker eriyene kadar iyice çırpalım unu ve kabartma tozunu ilave edip biraz daha çırpalım (fazla çırpmadan) yağladığımız kalıba dökelim ve sallayarak üstünü düzleştirelim önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında 50-60 dk pişirelim.Soğuduktan sonra kalıptan çıkaralım bir gece önceden yaparsanız streçfilmle sarıp soğumuş fırında kapağını kapatıp bekletebilirsiniz. PASTA KREMASI: 1 paket cremole 500 ml süt cremoleyi ve sütü çırpın 3 dk hazır :)) FINDIK KROKAN: 1 su bardağı şeker 1 su bardağı su 1 su bardağı fındık su ve şekeri teflon tavada kaynatın kaynamaya başlayınca kesinlikle karıştırmayın pempeleşinceye kadar kaynatın fındıkları ilave edip tavayı sallayın ağda kıvamına gelince ocaktan alıp yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye dökelim soğumaya bırakalım.Soğuduktan sonra rondoda parçalayalım ŞEKER HAMURU: 125 ml glikoz 5 çay kaşığı toz jelatin 1 çorba kaşığı gliserin 3 çorba kaşığı su 1 kl pudra şekeri (bana bu sefer 750 gr yeterli oldu) Şeker hamuru yapımını sevgili Pastacı Burcu'nun blogundan detaylı olarak öğrenebilirsiniz.. AFİYET OLSUN

3 yorum:

Adsız dedi ki...

gerçekten güzele benziyor hafta sonu yapacam kesin..Ellerinize emeğinize sağlık

Adsız dedi ki...

gerçekten güzele benziyor hafta sonu yapacam kesin..Ellerinize emeğinize sağlık

Nur dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Yiyenlere afiyet olsun..