3/03/2007

TARCINLI KURABİYE

Bu kurabiyeyi uzun zaman önce gülenayınsofrası 'ından aldım ve yapılacaklar listesine ekledim fırsat bulup bir türlü yapamamıştım.Gecenin bir yarısı ablam arayıp yarın bana gel arkadaşlar geliyor deyince boş elle gitmeyeyim bir şeyler yapayım dedim ama bir baktım ki evde 1 yumurta var hemen tek yumurtayla yapılacak tarif aramaya başladım neyseki bu tarifi buldum imdadıma yetişti hemde denemiş olurum dedim zaten yapacak başka bir şeyde yoktu.Çok hoş bir tadı var tarçınını fazla koymama rağmen herkes bayıldı tarçını az bulanlar bile oldu. Tabii ki benimde, gitti kurabiyeler derken içime su serpildi.İlk tadan eşim oldu (böyle durumlarda evde birinin olması iyi oluyor :))) ne olur ne olmaz ) servisi ablamın yapmış olduğu portakal reçeli ve portakal dilimleriyle yaptım çok iyi gitti tavsiye ederim....
MALZEMELER:
1 yumurta 150 gr. margarin (oda ısısında) 2 yemek kaşığı toz şeker 1 cup (200 ml) mısır nişastası 1/2 cup (100 ml) sıvı yağ 2 cup un 1 paket vanilya 1 paket kabartma tozu
DIŞI İÇİN : yarım su bardağı toz şeker 2 tatlı kaşığı tarçın
YAPILIŞI: Dış malzemesi haricinde tüm malzemeyi karıştır yoğur hızlı bir şekilde 2-3 parmak genişliğinde uzun bir çubuk yap verevine baklava dilimi gibi kes tepsiye dizip önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üstü hafif pembeleşinceye kadar pişir. Tarçın ve şekeri bir kasede karıştır fırından çıkar çıkmaz bu karışıma bula.... AFİYET OLSUN

7 yorum:

İpek Kuscu dedi ki...

Merhaba, bu tür kurabiyelerde bir tatlı kaşığı zencefil rendesi ilavesi de çok yakışıyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

KURABİYE EVİ dedi ki...

Ziyaretin ve önerin için teşekkür ederim bu blog sayende açıldı.Nasılmı sana yorum yazmak istedim fakat üye olmayanlar yazamıyordu bende blog açtım :)) ayrıca bunun içinde teşekkürler...

Adsız dedi ki...

ya yapmayı denedim ama hamur bi türlü toparlanmadı,dagıldı ne yapmam gerek

Adsız dedi ki...

ben de biraz önce yaptim bu kurabiyeden. ama hic dediginiz gibi olmadi. Acaba tarifte mi bir yanlislik var.Ici hala hamurgibi birde cok tatsiz oldu.

Adsız dedi ki...

çok güzel bir kurabiye yaptım arkadaşlarımada götrdüm çok begendiler atıştırmalık için hem basit hemde tadı güzel

Adsız dedi ki...

öncelikle tarif için çook teşekkürlerr yeni yeni tarifler hep hoşuma gider ama yorumlara göre dediiniz gibi olmuomuş ama bn yinede deniyicemm

KURABİYE EVİ dedi ki...

tekrar kontrol ettim acaba tarifte mi bir yalnışlık var diye fakat doğru çok sık yaptığım bir kurabiye ,bazen mutfağın sıcaklığından bu tarz hamurlar cıvıyabiliyor hamura biraz daha un ve nişasta ekleyebiliriz afiyet olsun sonuçtan haberdar ederseniz sevinirim.....sevgiyle kalın